Pe Sandor Constantin l-am cunoscut din scoala generala. La aventurile din tineretea noastra nu avea partener, in schimb era printre cei mai buni sportivi ai scolii. Juca foarte bine fotbal, iar la tenis de masa a luat locul trei pe scoala. Pe de alta parte era un foarte mare bataus.    Timpul a trecut si a devenit unul din cei mai mari batausi din oras. Nu era un talhar, nu fura spargand magazine, dar era un bataus de temut. La un moment dat teroriza orasul cu scandalurile care le facea. Era cunoscut si in orasele invecinate Orastiei, iar de satele din jur nu mai are rost sa vorbesc. A ajuns sa le fie teama si militienilor din timpul regimului trecut. Ajunse-se sa bata mai multi militieni, iar din cauza deselor scandaluri a inceput sa faca primi ani de puscarie.
    Oamenii si golanii din timpul lui, marturisea ca nu trebuie sa-ti faci de lucru sub nici o forma cu Titel. Acesta era apelativul sub care era cunoscut.
    Rare ori dupa un scandal sa fi scapat cineva neinjunghiat de Titel.
    Titel vedea viata mizerabila in care traia si nu cu mult timp dupa revolutie hotaraste sa se sinucida. Isi adunase foarte multe somnifere puternice. Si-a cumparat un kilogram de tuica, si-a facut o sticla de cafea si a inceput sa bea. Asupra lui au venit toate duhurile infernului care-i sopteau: Nu mai esti bun de nimic. A baut cafeau, iar cu ultimile inghitituri de tuica, a baut si toate pastilele. Dupa trei zile de inconstienta, Titel se trezeste infasurat in covoarele pe care le avea pe jos. Peste tot era o spuma alba pe care o vomitase. Gatul ii era tot vanat, de parca cineva dorise sa-l stranguleze. Privea in tavan fara sa stie ce se intamplase cu el. Incet, incet si-a revenit, s-a ridicat tremurand si a plecat la spital. Era o minune vie, un monstru fara putere, care avea nevoie de viata. Era sigur ca diavolul dorea sa-i i-a viata, dar Dumnezeu il avea in planul de mantuire intocmit inainte de intemeirea lumii.
    Odata a promis cu juramant femeii pe care o iubea, in fata unui preot ca nu va mai bea un an, si asa a si facut. Timpul a trecut, iar anul s-a scurs si Titel a inceput sa bea din nou. Chemat de parinti in cimitirul din oras la ,,ziua mortilor" se intalneste cu preotul care sfintea morminte, in fata caruia a jurat ca nu mai bea. Totusi mare a fost mirarea preotului cand l-a vazut din nou pe Titel beut. Acesta si-a permis sa-l mustre intrebandu-l:
    -De ce bei din nou, ai uitat de juramant?
    -Nu parinte, ... nu am uitat, dar s-a implinit anul si juramantul s-a dus. Dupa ce si-a terminat vorba din cativa pumni, preotul a cazut jos, fiind lovit cu picioarele. Cimitirul in astfel de zile este plin de oameni, iar un politist a strigat la Titel ca sa-l scape pe preot. Titel a lasat preotul si a inceput sa loveasca cu brutalitate politistul. Au intervenit parintii timp in care politistul a fugit.
    Titel face primele doua accidente vasculare, iar puterea incepe sa-i  slabeasca. Fratele lui mai mic il cheama in Austria, dupa ce aflase ca a vrut sa se sinucida. In tara straina Titel lucreaza fara sa renunte la alcool si la femei. Dupa cateva scandaluri pentru suprematie, facute in  gara din Graz-Austria, sufera alte doua accidente vasculare ramanand paralizat in pat. Acolo cu ochii pironiti in tavan Sandor Constantin se roaga pentru prima data cu sinceritate Lui Dumnezeu spunandu-I:
    -Doamne daca te vei indura de mine si ma vei ridica de aici iti promit ca te voi sluji pe Tine toata viata mea. Imi pare rau pentru toate faptele mele, te rog iarta-ma.
    Dupa aproximativ 48 de ore,... noaptea ... Titel se ridica din pat, isi coboara singur lateralele patului jos si cauta toaleta. Uimite asistentele, si medicul de garda raman mirati de faptul ca Titel s-a ridicat in picioare, dupa patru accidente vasculare, plus o puternica hemoragie la creier.
    Este externat din spital, si dupa cum a promis s-a hotarat sa caute o adunare crestina. Primul contact pe care l-a avut, a fost cu Adventistii de Ziua a Saptea, dar din cauza legalismului doctrinar si rigiditatea sabatului pleca si intalneste un alt crestin pe nume Cristian Dobie, care il duce pe Titel la adunare. Cantecele, predicile strapung inima lui Titel si cu lacrimi in ochi exclama urland de bucurie: Dumnezeu a avut mila de mine.
    Merge la adunare impreuna cu fratele Cristian Dobie mai bine de opt luni, dupa care se intoarce in Romania.
    In urma cu aproximativ o luna, dupa ce mi-am scos baietelul de la scoala, pe strada,... cam la douazeci de metri il vad pe Titel care se apropia de mine spunand:
    Pe tine te caut. Nu am zis nimic,... asteptand sa-si temine ideia.
    Dupa ce l-am ascultat simteam cum ochii mi se umplu cu lacrimi, dar am evitat sa fiu vazut de Titel. M-am aplecat asupra baietelului meu Darius, i-am aranjat ghizdanul in spate, continund sa ascult tot ce v-am povestit mai sus.     Mi-a promis ca vrea sa vina la biserica si sa faca legamant cu Domnul. ... Nu-mi venea sa cred, comparand pe omul din fata mea cu Titel pe care il stiam eu.
    Timpul a trecut, ... apoi l-am prezentat pastorului bisericii, Adrian Gagea care a inceput cu el caticheza pentru botez impreuna cu alti candidati. A fost anuntat oficial botez Nou Testamental in biserica, pe data de 23 noiembrie. In tot acest timp, Titel il ruga pe Domnul sa-l tina cu viata pana la botez, pentru a incheia legamant cu Domnul in apa, in fata bisericii Sale rascumparate.
    Astazi 23.11.2014 Titel intra in apa botezului.



                       

    M-am asigurat ca a fost cufundat cu totul in apa. Nu doream sa-i mai ramana nimic afara din tot ce a fost Sandor Constantin.

                                     

    L-am asteptat cu drag pe Titel la treptile bazinului, pentru a pune cearceaful pe el. L-am iubit mult si am mers impreuna in vestiarul amenajat sub amfitreatul orchestrei, pentru a se schimba de hainele ude. Abia am reusit sa inchid usa dupa mine si Titel a ridicat mainile in sus strigand cu putere:
    Doamne iti multumesc pentru ca m-ai ajutat sa fac legamant cu Tine, Doamne iti multumesc pentru ca ai avut mila de mine si nu mi-ai luat viata. Slava tie Doamne. A strigat foarte tare, dar fiindca in biserica se canta intre botezele facute candidatilor, nu s-a auzit vocea lui.
    Acum Titel face parte din familia cereasca. Ii multumesc Domnului pentru aceasta. Amin. - G.I


 

FIARA IMBLANZITA

Posted on

24 nov. 2014

2 Comments
Unknown spunea...

Mă bucur din suflet pentru el dumnezeu sa l binecuvânteze l am cunoscut în tinerețe pe Titel și dumnezeu a făcut o minune cu el

Unknown spunea...

L am cunoscut pe Titel în tinerețe dumnezeu a făcut o minune cu el să fie binecuvântat!